1. MACAM MANA NAK REGISTER?
Untuk mula berniaga items di website Dropshiplah.com, anda wajib mendaftar dahulu.
Selepas kami menerima submission borang pendaftaran anda, kami akan emailkan NO ID DROPSHIP anda. Kini PROSES PENDAFTARAN SUDAH selesai !
2. MACAM MANA NAK DOWNLOAD FILE DAN UPLOAD
SEMULA KE FBSHOP/BLOG SAYA?
ii) Klik button “DOWNLOAD ALL PICTURES IN THIS ALBUM” di hujung/atas setiap post.
iii) Setelah selesai download, sila open folder di mana file itu untuk di-save
iv) Right click di file itu dan pilih “extract here” ,,,kalau xde option “extract here” , itu maksudnya anda belum mempunyai software yang diperlukan untuk extract file..
* Sila download WinRar dan install di computer anda (file kecil sahaja, jgn risau)
Klik link ini untuk download : http://www.win-rar.com/download.html
v) Selesai! Gambar-gambar kini sudah boleh diupload ke fbshop/blog anda dan anda sudah boleh mulakan jualan.
vi) Harga yang ditulis di website ialah harga dropshipper belum termasuk kos pos, kos pos ada tertera di sidebar website
3. SEMUA ITEMS DI DROPSHIPlah NI READY STOCK KE?
Tidak, Sila refer kategori item. Setakat ini, semua kategori ialah READY STOCK
kecuali kategori BAG
4. MACAM MANA NAK ORDER ITEM PREORDER?
Sila refer PREORDER GUIDE
5. MACAM MANA NAK TAHU ITEM YANG KITA NAK ORDER TU ADA STOCK KE TAK?
Sila refer STOCK CHECKING GUIDE
6. BERAPA RATE POSTAGE DAN POSTAGE GUNAKAN SERVIS COMPANY MANA?
Kami akan gunakan khidmat POSLAJU . Kos pos boleh refer di sidebar website.
Harga tertera tidak termasuk kos penghantaran.
Order lebih daripada 3 helai, sila hubungi kami 014 8303072.
Order lebih daripada 3 helai, sila hubungi kami 014 8303072.
7. MACAM MANA NAK TAHU TRACKING NO CUSTOMER?
Kami tidak akan menyediakan dan update tracking no di blog, Jika inginkan tracking no, sila request dgn kami.
Sila hantar email kepada floellaboutique@gmail.com menggunakan format ini :
NAMA CUSTOMER :
ITEM KOD :
8. ADAKAH DROPSHIPlah MENGGUNAKAN NAMA DAN ALAMAT DROPSHIPPER SEMASA MENGHANTAR ITEM PESANAN CUSTOMER?
Tidak, kami akan menggunakan nama admin NURUL ASMIRA ROZLAN atas tujuan mengelakkan kekeliruan bagi pihak kami. Jangan risau, kami tidak akan meletakkan nama company. Jadi customer tidak akan tahu item belian mereka ialah dari DROPSHIPlah.
9. AFTER ORDER, BERAPA LAMA MASA UNTUK ITEMS REACH
CUSTOMER(READY STOCK)?
Sekiranya kami menerima pembayaran dan detail lengkap pelanggan sebelum pukul 11pagi, order akan dipos pada hari yang sama. Untuk order selepas 11pagi, item akan dipos pada keesokan hari bekerja. Kami akan poskan item anda menggunakan POSLAJU. Penghantaran biasanya akan mengambil masa 1-3 hari bakerja bergantung lokasi customer dan efficiency company POSLAJU
10. BOLEH REFUND ATAU TIDAK?
Refund tidak dibenarkan kecuali salah pihak kami , tertukar pos item atau menghantar item rosak.
Refund hanya akan dilayan dalam masa 2 hari setelah item reach customer.
Kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan disebabkan kecuaian pihak poslaju.
Untuk refund, sila email floellaboutique@gmail.com
11. HARGA JUALAN TU MACAM MANA?
Harga yang ditulis di blog DROPSHIPlah ialah harga dropshipper. Terpulang kepada anda untuk MARKUP harga berapa banyak bergantung kepada demand.
12. KENAPA SAYA TAK BOLEH NAMPAK HARGA ITEM?
Blog kami hanya sesuai untuk dilayari menggunakan browser CHROME dan INTERNET EXPLORER. Masalah alignment akan berlaku jika mengunakan MOZILLA FIREFOX
13. KENAPA ADA BAJU YANG WARNA LAIN DARI YANG DIPAPARKAN DI BLOG DI DALAM FILE GAMBAR YANG DIDOWNLOAD?
Kami mungkin hanya memaparkan satu warna baju sahaja didalam blog kami, tetapi jika item itu mempunyai pilihan warna lain lagi, kami akan memasukkan gambar itu ke dalam file yang anda download.
14. MACAM MANA NAK BOOKING ITEM?
Mulai Jun 2013, untuk booking, dropshipper perlu membayar bayaran pendahuluan(booking fee) rm20(1 item)
Bayaran penuh (harga total item - rm20) harus dibuat dalam masa 15 hari (*boleh dirunding)
Jika kami tidak menerima bayaran dalam tempoh yang ditetapkan, RM20 bayaran dahuluan itu akan burn dan keahlian dropship anda akan terbatal.
RULES AND REGULATION :
1. Items once booked, considered sold, dropshipper mesti membuat bayaran dalam 15 hari selepas booking. NO BACKOUT BUYER
2. DROPSHIP GALLERY tidak akan bertanggungjawab atas kehilangan/kerosakan item atas kesalahan syarikat shipping agency poslaju/skynet atau kesalahan anda memberi maklumat salah.
3. Keahlian adalah sah sepanjang syarikat kami masih beroperasi. (Yuran pendaftaran seumur hidup bermaksud anda hanya perlu membayar sekali sahaja yuran sepanjang syarikat kami beroperasi dan ini TIDAK bermakna syarikat kami akan beroperasi sepanjang anda hidup!)
3. Keahlian adalah sah sepanjang syarikat kami masih beroperasi. (Yuran pendaftaran seumur hidup bermaksud anda hanya perlu membayar sekali sahaja yuran sepanjang syarikat kami beroperasi dan ini TIDAK bermakna syarikat kami akan beroperasi sepanjang anda hidup!)
Ada soalan lagi? Sila ajukan soalan anda ke floellaboutique@gmail.com atau hubungi 0148303072
Terima kasih. Selamat berniaga :)